VÄLKOMNA till halv 8 hos mej!

Mat är ett av mina intressen, men även trädgård, min finska lapphund Jakki, att fota (helst djur och natur), inredning och mycket annat smått och gott.
Jag är dock begränsad att utföra mina intressen, så jag får som sagt ta det i små "portioner".
Så den här bloggen kommer inte bara att handla om mina matvanor, eller kanske matovanor ;-)
Nej! Utan om allt och mycket mer som finns runt ikring också, - som gör att jag kliver ur sängen och välkomnar ännu en ny dag.


Du är hjärtligt välkommen att dela dom dagarna med mej.

torsdag 2 februari 2012

Sommarlängtan!

Idag har jag en stor längtan efter sommaren.
Pyssla lite i trädgården, som jag, med stor hjälp av min man har förenklat allt efter som, -så att jag ska orka med den. Jag älskar att plantera och planterar ofta om, flyttar växter hit och dit och tror i alla fall att jag förbättrar. Det kommer att ta tid, -eller......jag blir nog aldrig färdig. Men det kanske är det som är lite tjusningen med det också, att ha ett evighets projekt.

Jag längtar också efter att få starta upp grillen och riktigt känna den där härliga blandningen av tändvätska och grillkolsglöden, innan man äntligen kan lägga på det goda köttet, fisken, räkorna, grönsakerna, potatisen mm mm som till
slut kan inmundigas på altan,
-helst utan att sila myggor.

Visst går det att grilla ute nu på vintern också, men det har inte jag sett någon större tjusning med, så det får vara för min del.
Jag tycker det är härligt att tillsammans hjälpas åt vid grillen, i vackert sommarväder och bara njuta. Vi har länge pratat om att skaffa ett utekök och tids nog ska nog det också bli verklighet, - det finns ju mer och mer att välja på, eller så kan man ju kanske fixa nå´t eget.
Sommaren är kort sjunger en av mina favoriter, Tomas Ledin och visst har han rätt. Det borde vara tvärt om, att sommaren skulle vara lång och vinter kort.
Men man har ju själv valt att bo så här,-det finns ju faktiskt alternativ.

Ha de så gott!

2 kommentarer:

  1. När jag läser det du skriver om sommaren börjar jag med längta efter den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår inte riktigt va de är med mej.....brukar se fram emot vårvintern,-men inte nu. Tycker bara att det är jobbigt. NU vill jag ha sommar!

      Radera