VÄLKOMNA till halv 8 hos mej!

Mat är ett av mina intressen, men även trädgård, min finska lapphund Jakki, att fota (helst djur och natur), inredning och mycket annat smått och gott.
Jag är dock begränsad att utföra mina intressen, så jag får som sagt ta det i små "portioner".
Så den här bloggen kommer inte bara att handla om mina matvanor, eller kanske matovanor ;-)
Nej! Utan om allt och mycket mer som finns runt ikring också, - som gör att jag kliver ur sängen och välkomnar ännu en ny dag.


Du är hjärtligt välkommen att dela dom dagarna med mej.

torsdag 17 november 2011

Tamfågel.

I kväll lagar jag Kyckling.
Som steks i ugnen med Tandorii krydda, som gnids in runt om kycklinglåren. Eller om du har hel kyckling, så går det också bra (fast vi brukar koka resten till hunden).
Riset kokas med buljongtärning, lök och Sambal Oelek.
Marinerade Ananasringar; Olivolja, Sambal Oelek, Cape Malay krydda och Kikkoman, som "steks" med marineringen.
Så enkelt å så jättegott!



GO KVÄLL ALLA!

1 kommentar: