VÄLKOMNA till halv 8 hos mej!

Mat är ett av mina intressen, men även trädgård, min finska lapphund Jakki, att fota (helst djur och natur), inredning och mycket annat smått och gott.
Jag är dock begränsad att utföra mina intressen, så jag får som sagt ta det i små "portioner".
Så den här bloggen kommer inte bara att handla om mina matvanor, eller kanske matovanor ;-)
Nej! Utan om allt och mycket mer som finns runt ikring också, - som gör att jag kliver ur sängen och välkomnar ännu en ny dag.


Du är hjärtligt välkommen att dela dom dagarna med mej.

onsdag 23 november 2011

Rökt Lax = soppa

Blev så otroligt sugen på soppa igen.
Jag har en stor bit Rökt lax i kylen som blivit "kvar" och den ska få ingå i soppan, men jag behöver en bas. Hmmmm vill jag ha en gräddig eller klar soppa? Det får bli gräddig. Vad har jag mer i min kyl och frys......lite, purjolök, morötter, tomater, potatis, gul lök, fruset finns det också lite smått och gott. Ingen Créme fraiche,-men det kan min man handla hem, den tar jag som topping, med sikrom, majonäs och lite kryddor.
JA, det här blir nog bra.

1 kommentar:

  1. Det vattnas i munnen på mig när jag läser om soppan du har tänkt göra :-) Jag vet inte vad jag ska hitta på till middag idag. Men något blir det väl...

    SvaraRadera