VÄLKOMNA till halv 8 hos mej!

Mat är ett av mina intressen, men även trädgård, min finska lapphund Jakki, att fota (helst djur och natur), inredning och mycket annat smått och gott.
Jag är dock begränsad att utföra mina intressen, så jag får som sagt ta det i små "portioner".
Så den här bloggen kommer inte bara att handla om mina matvanor, eller kanske matovanor ;-)
Nej! Utan om allt och mycket mer som finns runt ikring också, - som gör att jag kliver ur sängen och välkomnar ännu en ny dag.


Du är hjärtligt välkommen att dela dom dagarna med mej.

fredag 4 november 2011

Ständig hunger.

Jag har ett stort dilemma, som jag säkert delar med flera och det är att jag är ständigt och jämt hungrig. Blir fort mätt då jag äter och väldigt fort hungrig, som på ett "nafs" och det är inte gudenådeligt så hungrig jag känner mej och ont gör det också. Jag försöker dricka vatten för att lindra tomheten som skriker och lever om i min mage, men det hjälper föga.
En person sa en gång till mej: Men Helena, det låter ju som om du har en instängd Gnu i magen. Och det lät ju lite kul och vi skrattade åt det,-men inte är det ju alla dagar man skrattar, fast samtidigt efter alla dessa år så har jag lyckats ganska bra att bara ignorera det.
På nätterna när jag som vanligt ligger vaken, så kommer ju den där rackarns "Gnu´n", då också, men jag har bestämt mej för att inte börja göra nattamat, -nix! Men nog är jag gode hungrig då jag vaknar,-hmmm...kanske därför jag gillar hotellfrukostar så mycket ;-))
Näe, nu måste jag nog mata Gnu´n lite i alla fall, för det är länge kvar innan det blir middag, som blir fylld fläskfilé och annat gott .
Bild och recept kommer senare.
Ha en trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Eftersom jag inte alls tycker det är kul att laga mat väntar jag ofta tills jag blir för hungrig innan jag börjar med maten... Tur jag bor ensam för jag blir på jättedåligt humör när jag blir hungrig!

    SvaraRadera