VÄLKOMNA till halv 8 hos mej!

Mat är ett av mina intressen, men även trädgård, min finska lapphund Jakki, att fota (helst djur och natur), inredning och mycket annat smått och gott.
Jag är dock begränsad att utföra mina intressen, så jag får som sagt ta det i små "portioner".
Så den här bloggen kommer inte bara att handla om mina matvanor, eller kanske matovanor ;-)
Nej! Utan om allt och mycket mer som finns runt ikring också, - som gör att jag kliver ur sängen och välkomnar ännu en ny dag.


Du är hjärtligt välkommen att dela dom dagarna med mej.

måndag 17 oktober 2011

Glass i stora lass!

Eller jag kanske skulle skrivit, små lass.
I morse fick jag se ett reklaminslag, på en liten jättefin glassmaskin och jag blev helfrälst i.
En sådan vill jag ha!
Dom tidigare glassmaskiner som jag sett är så stora och klumpiga och har inte tilltalat mej alls,-men den här.....Kärlek vid första ögonkastet.
Jag är ingen stor glassfrossare, men ibland kan jag känna ett sug på lite glass, med varm hjortronsylt eller chokladsås eller.............
OBH Nordica Ice Cream Maker 6623Eftersom jag har en stund i bil (ca ½ timme), innan jag är hemma efter att ha gjort mina inköp, så har det blivit så att jag köper en massa glass, då jag liks handlar och ofta blir den gammal i frysen,-då jag inte hinner äta upp den. Å ibland så glömmer jag ta med fryspåse eller frysbag, då suget infinner sig och jag blir därför tvugen att åka hem utan.
Men den här måste ju vara svaret! Bara att ta fram hälla i det man är sugen på som smak,-kanske en god likör, bär eller vad man än kan tänka sej och vipps, så har man glassen klar. Behållaren tycker då jag är i lämplig storlek och då det följer med 2 st, så kan man ju göra 2 olika smaker.
Det här kan lätt bli årets julklapp, jag ska då önska mej en.
Om jag kan vänta så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar