VÄLKOMNA till halv 8 hos mej!

Mat är ett av mina intressen, men även trädgård, min finska lapphund Jakki, att fota (helst djur och natur), inredning och mycket annat smått och gott.
Jag är dock begränsad att utföra mina intressen, så jag får som sagt ta det i små "portioner".
Så den här bloggen kommer inte bara att handla om mina matvanor, eller kanske matovanor ;-)
Nej! Utan om allt och mycket mer som finns runt ikring också, - som gör att jag kliver ur sängen och välkomnar ännu en ny dag.


Du är hjärtligt välkommen att dela dom dagarna med mej.

torsdag 27 oktober 2011

BARNMAT.

Jag har en äldre bekant, vars man blev sjuk och fick ligga på Lasarettet några dagar, -träffade henne under den tiden och frågade hur han mådde.
"Jo, han blir bättre och ska snart få komma hem och det är då en himla tur för där på Lasarettet får han då minsann bara barnmat."
Barnmat? Tänkte jag....men jag behövde inte fråga, hon fyllde snabbt i.
"Ja du vet,- Spagetti och Köttfärssås, Plättar å sånt, -det ger man väl ändå inte till vuxna."
Jag såg säker jätterolig ut och svarade nånting obegripligt och svävande och blev sedan full i skratt, särskilt när jag berättade för min man.
Han är barnsligt förtjust i Spagetti och Köttfärssås, plättar äter jag och hunden mest till lunch (gärna med Räkost, Hjortronsylt å Grädde) och har aldrig haft tanken att det skulle ses som Barnmat.
Det är tur vi är olika.
Nu blev jag riktigt sugen på Räkcrepés, men det får bli en annan dag, för idag har gubben min beställt Spagetti och Köttfärssås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar