VÄLKOMNA till halv 8 hos mej!

Mat är ett av mina intressen, men även trädgård, min finska lapphund Jakki, att fota (helst djur och natur), inredning och mycket annat smått och gott.
Jag är dock begränsad att utföra mina intressen, så jag får som sagt ta det i små "portioner".
Så den här bloggen kommer inte bara att handla om mina matvanor, eller kanske matovanor ;-)
Nej! Utan om allt och mycket mer som finns runt ikring också, - som gör att jag kliver ur sängen och välkomnar ännu en ny dag.


Du är hjärtligt välkommen att dela dom dagarna med mej.

lördag 3 december 2011

Inbakad Renfilé.

Idag hade jag tänkt vara duktig och fixa lite här hemma,-men latmasken slog till och det blev inte mycket gjort. Vi tog i alla fall, en tur utefter isen i det vackra vädret, vilket var mycket uppskattat av vår lilla Finska lapphund Jakki. Sen har jag ägnat alldeles för mycket tid framför datorn, särskilt med den nya sidan om Laisvall, där både min man och jag växte upp. Många minnen dyker upp, dom flesta väldigt positiva.
Men så är det ju som det är, -vi människor behöver ju mat och idag hade vi inbakad renfilé på menyn. Väldigt gott och väldigt enkelt.
Ni som följt min blogg har nog insett att jag lagar enkelt och inte är så duktig på det här med fina upplägg,-eller....jag lägger inte så stor vikt på uppläggen, utan vill att det är gott och att man får rejäla portioner som man blir mätt på.

Ha en trevlig lördagskväll ALLA!

2 kommentarer:

  1. Den mat jag sett bilder på är alldeles tillräkligt snyggt upplagd tycker jag. God ser den dessutom ut. Nu blev jag ju hungrig igen...

    SvaraRadera
  2. Lagar enkelt..du skojar!! Vem gör inbakad renfile så där..tycker din matlagning är allt annat än enkel, den är proffsig!

    Maria

    SvaraRadera